Je-li osazován dodatečně, osazuje se do betonu s min. pevnostní třídou a s vlastnostmi jako je beton mostovky.
Horní povrch límce spodního dílu nesmí nikde přesahovat horní povrch betonu mostovky. Pro odpadní trubku je nutné připravit prostup chráničkou.
Upozornění: Spodní díl musí být osazen vůči římse co nejpřesněji, příčná rektifikace, tj. posun mezi krajními polohami rámu ve směru k římse a od ní v zabetonovaném spodním dílu je možná v rozsahu max. 25mm u odvodňovačů rozměru 300x500mm a max. 40mm u odvodňovače rozměru 500x500mm.
Očistit integrované těsnění a dosedací plochy spodního dílu a příruby trubky, odstranit pryžové záslepky závitů pro šrouby příruby a upevnit přírubu trubky pomocí přiložených šroubů (4ks M8x20). Alternativně lze instalovat odpadní trubku do spodního dílu později, až po odbednění podhledu mostu.
Před instalací horního dílu obnažit kovové záslepky závitů pro stavěcí šrouby v límci spodního dílu, záslepky vyšroubovat a místo nich našroubovat přiložené stavěcí šrouby pro rektifikaci horního dílu (4ks M12x45).
Rám s vtokovou mříží a fixační přírubou nebo rám s víkem a fixační přírubou. Fixační příruba s rámem se položí na límec s napojenou izolací (stavěcí šrouby vymezují polohu příruby) a rovnoměrným svislým posunem rámu v přírubě směrem dolů (např. poklepáním gumovou paličkou) se nastaví potřebná výška rámu dle projektované výšky vozovky nebo obruby římsy. Teprve potom se nastavená výška zafixuje utažením šroubů příruby na obou jejích stranách. Dále se vodorovným posunem rámu s fixační přírubou nastaví přesná příčná a podélná poloha rámu a zafixuje se společně s izolací mostovky na límci spodního dílu pomocí přiložených matic s podložkami na stavěcích šroubech.
Upozornění: Mříž ve vozovce musí být osazena tak, aby její žebra byla orientovaná kolmo k směru pojezdu a panty byly na její nájezdové straně (dle šipek směru pojezdu vyznačených na mříži).
Šířka vrstvy drenážního polymerbetonu kolem rozšířené vrchní části rámu je min. 30 mm a tato vrstva se rozšiřuje směrem dolů k izolaci mostovky nebo k vrstvě odvodňovacího proužku optimálně pod úhlem 45°.
Doporučení: Při osazení rámu s mříží do vozovky s min. tloušťkou vozovkového souvrství je pro dokonalejší vyplnění prostoru pod rozšířenou vrchní částí rámu vhodnější použití drenážního polymerbetonu s kamenivem menší frakce 4–8 mm.
Pokud bude mříž k rámu uzamknuta šroubem, je třeba odstranit pryžovou záslepku závitu v rámu a mříž k rámu uzamknout zajišťovacím šroubem s podložkou (M10x70).